zibix69 - 2016-11-27 20:37:06

Jestem z Wielkopolski mam 47lat motocykle to coś o czym zawsze marzyłem.Zaczynałem standart  Junak Mz Etz Yamaha FJ XJR obecnie FJr .Z wiekiem zaczynam myśleć o powrocie do starych motocykli może  DKW? warto? są stosunkowo tanie może ktoś ma jakiś namiar na coś ciekawego ? Pozdrawiam wszystkich zakręconych pozytywnie

endrju - 2016-11-27 21:00:45

Witam! Skąd z Wielkopolski? Ja z Wielenia, k. Czarnkowa:)

Bodek - 2016-11-27 21:19:42

Witamy w rodzinie

Victoriakr35 - 2016-11-28 16:45:58

Witam Wielkopolanina :)

zibix69 - 2016-11-29 17:23:31

Jestem z Leszna a co koledzy na to https://www.olx.pl/oferta/dkw-sb-350-mo … ac073da987

endrju - 2016-11-29 21:07:43

Było kupować to w Szczecinie za 9 tys. zanim handlarz to łyknął i za tą cenę wystawił. Z tą wiedzą możesz z nim negocjować:) więcej jak 10 tys nie ma co:)
Choć motor w miarę kompletny. Brak licznika i puszka prądów do ogarnięcia, tylna lampa z podstawą tablicy, pałąk błotnika, brak też dźwigni odprężnika i środka lampy. Nie wiem jaki tam jest gaźnik. Z plusów - nożna zmiana biegów, nożna dźwignia sprzęgła, jest klakson od tego modelu, oryginalne wydechy, fajne dodatkowe siedzenie tył, przełącznik świateł, dźwigienka ssania - chyba oryginał???
Gdybyś kupował to pomogę - sam takiego składam. I paru chłopaków na tym forum i poza nim też:)

matidkw - 2016-11-29 21:44:46

Za takie pieniądze to lepiej BMW R 35 albo cos w tym stylu, może jakiś Anglik , jakieś NSU OSL .

Bierrocker - 2016-11-29 22:03:21

Witaj! Pytasz czy warto kupic DKW? Jak lubisz jezdzic, a nie tylko naprawiac, to tak :)

matidkw - 2016-11-29 23:45:27

Kup czterosuwa  , mam m.in cztery takie SB 350 więc wiem co piszę :)

endrju - 2016-11-30 12:02:28

matidkw napisał:

Kup czterosuwa  , mam m.in cztery takie SB 350 więc wiem co piszę :)

A którym jeździsz Mati?:))

dkw_sb350 - 2016-11-30 15:35:52

Sorry, ale bardzie mnie dziwi zachwyt nad BMW R35. Jestem miłośnikiem marki BMW i to jeżdżącym, ale "osiołek" w porównaniu z DKW SB350 to grat. Cięższy i wolniejszy, mimo 4-biegowej skrzyni. O urodzie nie wspominam :)
Witaj zibix69 :)

zibix69 - 2016-11-30 16:30:20

Dzięki chłopaki za info umówię się z gościem to obejrzę i ponegocjuje :)

zibix69 - 2016-11-30 16:40:37

Kurde a może tego triumpha 200 obejżeć,  łady i w miarę kompletny https://www.olx.pl/oferta/triumph-b200- … f;promoted

dkw_sb350 - 2016-11-30 17:19:27

Niemieckie 2-suwowe 200-tki (oprócz DKW) to padaki. Właśnie te wymienione na olx (Triumph, Zuendapp, NSU, Ardie) plus Tornax. Powód prosty: tłok z deflektorem. Tylko Zuendapp kombinował z przepłukaniem zwrotnym z większą ilością okienek, ale skrzynię miał porażkę :D

matidkw - 2016-11-30 18:19:18

endrju napisał:

matidkw napisał:

Kup czterosuwa  , mam m.in cztery takie SB 350 więc wiem co piszę :)

A którym jeździsz Mati?:))

Jeżdzę SB 350 1934 r. Z DKW to fajne są głównie  SB / NZ 500 i NZ 350, co do BMW R 35 to wiem że nie jest zbyt piękny ale cenowo jest tanie i o części w miarę łatwo , no i zawsze BMW, więc w tym kraju to niby prestiż (wystarczy popatrzeć ile ludzi szczyci się tym że  jeździ 20 letnimi BMW z podtlenkiem  LPG :lol: ) Co do Triumpha B 200 to nie ma on tłoka z deflektorem i przyśpiesza na prostej szybciej niż SB 200 (sb 200 z zębatka górską ) .Magneto ma prościej i lepiej rozwiązane niż DKW , ale o częsci trudno. Prawda jest taka że motocykle 200 ccm są wg. ludzi  troche "pedalskie" i dziwnie sie ludzie patrza jak się takim czymś jedzie , o jeździe z pasażerem właściwie można zapomnieć .

Idealnym wyjściem byłoby to BMW :P   :  http://www.yesterdays.nl/bmw-1929-r5257 … -3372.html

dkw_sb350 - 2016-11-30 20:26:12

Mati, 49.500 ojro :D W czwartek kumulacja lotto :D
Co do prestiżu R35. Jest ich "jak psów". a jeżdżących SB jest stanowczo mniej i lepiej przyjechać na ładnym DKW niż paskudnym BMW R35 :P

matidkw - 2016-11-30 20:51:47

Właśnie nie wiem co jest powodem tego że jest mało jeźdzących DKW SB 350 lub 500, przecież szczególnie jeśli chodzi o SB 350 to dostęp do części nie jest jakoś bardzo trudny (chodzi mi oczywiście o główne cześci , nie mam na myśli np. kraników, liczników, ) większość części jest takich samych jak w SB 200 .

Remik - 2016-11-30 21:17:02

Pitolicie Panowie i tyle.
Jednemu podoba się blondynka , a innemu brunetka.
A propos tej SB z Alle , to chłopacy są nie z Inowrocławia , lecz z Mogilna. Ze 40- km. ode mnie. Kupują okazje , wyciągają co lepsze kąski , a resztę w wyższej cenie wystawiają na sprzedaż .
Kilka motocykli sprzątnęli mi sprzed nosa.
Panther Mojej Pani ma silnik Sachs-a z deflektorem i pomimo 0,75 KM. mocy mniej i dwóch biegów w stosunku do RT 100 jest tylko o jakieś 2-3 km/h wolniejszy. I wcale go to nie dyskryminuje.
Najważniejsze , to cieszyć się z jazdy weteranem.
Co do R35 , to dla mnie jest ładniejsza od DKW. O spalaniu na poziomie ok. 3 l/100 km. nie wspomnę . I aby szybciej jechała należy założyć dyfer , a właściwie jego środek od R-25  i już stówkę jedzie. Ale to tylko moje odczucie...

endrju - 2016-11-30 22:36:30

Dla mnie DKW to piękne motocykle...ale niestety dwusuwowe...:( Dlatego moim planem jest zakup jakiegoś dużego NSU OSL. Z drugiej jednak strony NSU OSL nie mają tak ładnej linii jak DKW SB na przykład i gdyby nie to, że dekawki są dwusuwami to nie chciałbym niczego innego jak SB 350/500 (że o Super Sportach, ZSW 500 czy Luxusach 500 nie wspomnę). Dlatego też w mojej stajni będzie ładny dwusuwowy Luxusik 200, motocykl z historią - na wypady niedzielne i wystawy, a kiedyś w przyszłości NSU na "większe" jeżdżenia:) Na razie na co dzień pomykam emką też ładna - niczym "duże" BMW:))))

matidkw - 2016-11-30 23:11:20

Lepiej bym tego nie ujął :) PS. Myśle że NSU 501 / 601 OSL by Cię zadowoliło :-)

Komar - 2016-12-01 06:55:24

Mam i DKW i R35. Jeśli chodzi o remont to dużo łatwiej wykonać go w DKW. Jest prostszy i tańszy. Ciekawe jest też to, że jazda na DKW jest niestety dużo dużo bardziej komfortowa na trasach niż na Ośle. Osioł może i wygląda ciekawie ale przy masie problemów jakie nastręcza remont, zajeżdżone części a potem wątpliwa wygoda użytkowania to posiadanie go jest mocno nieużytkowe. Gdyby R35 miał napęd za pomocą łańcucha to połowa problemów z mechaniką by odpadła. Ramy w w tym małym BMW są delikatne i podatne na skrzywienie. Delikatny odchył od normy powoduje wykrzywienie dyfra i jego uszkodzenie. Zdobycie dobrej ramy graniczy z cudem. Nie Wspomnę też o skrzyniach biegów których remont jest małym koszmarem.
Co do szybkiej jazdy na R35 to trzeba się mocno zastanowić gdyż hamulce ma znikome a masę sporą. Jazda z prędkością 100km/h jest pierwszym krokiem do samobójstwa. Ja przez przypadek podczas remontu dyfra włożyłem przełożenie na kosz i moja prędkość maksymalna do 70km/h a normalna 65. Wbrew pozorom jazda na tak niewygodnym motocyklu jak osioł z tą prędkością wystarcza w zupełności.

zibix69 - 2016-12-01 20:18:08

Ok decyzja zapadła w sobotę jadę oglądać DKW SB 350 :)

dkw_sb350 - 2016-12-01 22:00:45

zibix69 zuch :)
Komar, sam bym lepiej nie napisał oceny "osiołka" :D Osobiście rozpędzałem się SB350 w okolicach 110km/h (pisałem już o tym - potwierdzone przez kolegę na japońcu) i mimo kiepskich hamulców, ale z racji mniejszej masy, SB350 radzi sobie z hamowaniem. Szczególnie tylnym hamulcem :)

Ozzy - 2016-12-01 22:15:48

Dorzucę swoj 3 grosze, może nie jeżdże tak dlugo jak więszość z Was, którzy tu zabrali głos ale w swojej krótkiej karierze motocyklowej mialem dwa motocykle zabytkowe czterosuwowe i o dwa za dużo, po 18 latach tłuczenie się stwierdziłemx że dorosłem i wole dwusuwy, są prostsze i dużo mniej zawodne.
Niestety nia znam nikogo kto by dużo tłukł się na motocyklu zabytkowych 4T wiecej jak 2-3 tys km w sezonie ale za to mam masę znajomych co robią ponad 4 tys w sezonie motocyklem 2T.
Co do prędkości na weteranach to jak dla mnie podróżna 70-80 km/h jest wystarczają, zatrzymanie się z 70 km/h zajmuje kilkanaście metrów a co dopiero z 95 km/h?
Ostatnio po wymianie przerywacza po przygodach z rozpadającym się przerywaczem ustawilem teraz w nim przerwę na 0,30 mm i z GPS-em na ekspresówce osiągnąłem dokladnie 95 km/h przy temperaturze +14'C i przy bezwietrznej pogodzie, rozpędzania chwile trwało, hamowanie już trzeba było liczyć w kilkudziesięciu metrach.
Przy tak dużej prędkości już słychać, że silnik chce wyjść z ramy bokiem :P

matidkw - 2016-12-01 22:49:19

Gdyby 2T były takie fantastyczne to zapewne Zundappy i BMW na froncie też byłyby 2 T , jednak dziwnym trafem nie były i nie sądzę by był to przypadek.  Idąc dalej pojazdy którymi  poruszalibyśmy się w obecnym "zmierzchu motoryzacji" byłyby kolejne wersje Wartburgów, Syrenek, Trabantów i P70 .
W 2T najlepsze jest to że silnik jest prostszy w remoncie i obsłudze , oraz jest tańszy w produkcji.
Silnik 4T nawet ładniej wygląda, np. rzędowy w Indiane 4   , silniki widlaste , boxer,  IOE , OHV,  a jesli chodzi o dolniaki są chyba najbrzydsze z 4T .

zibix69 - 2016-12-03 16:51:30

No i stało się łyknąłem DKW SB 350 :) teraz przoszę o wyrozumiałość na pewno będe miał dużooooo  pytań na tym  forum z góry przepraszam a teraz bronek .

Ozzy - 2016-12-03 17:32:06

Gratulacje w wyborze jedynej słusznej marki, teraz pochwał się nowy/starym nabytkiem w dziale DKW SB.

W wolnej chwili uzupełnij swój profil ;)

Bierrocker - 2016-12-04 00:26:18

Gratulacje!:)

www.konoha-senpuu.pun.pl www.bytowskaskillownia.pun.pl www.hussars-rappelz.pun.pl www.grupacr.pun.pl www.sercesmoka.pun.pl