- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
Bardzo proszę o ocenę tego motocykla pod względem ceny i oryginalności. Widać że jest dużo zamienników z współczesnych motocykli, ewentualnie ile można dać za niego i czy warto się w to pakować? Remont obstawiam że zakończył się na wydechu...
http://olx.pl/oferta/sprzedam-motocykl- … d7c9bd36a2
Ostatnio edytowany przez batagur (2015-07-17 00:22:19)
Offline
Z tego co zauważyłem to jest o składak, więc po kolei:
- gaźnik polski Pegaz, filtr nieoryginalny;
- kranik od Iża;
- tylne zawieszenie z późniejszego modelu;
- tylne siedzenie nie od DKW NZ;
- pokrętło amortyzatora skrętu nieoryginalne;
- brak szkła reflektora
- tylna lampka nieoryginalna;
- klamki nieoryginalne;
- brak osłoń łańcucha;
- brak konsoli nad sprężyną przedniego zawieszenia;
- odwrotnie założone dolne wahaczyki przedniego zawieszenia;
Uogólniając jest to bardzo dobra baza do ukończenie budowy motocykla, dużo detali jak puszka prądów, stacyjka i licznik.
Przystałoby się więcej zdjęć np kół przód/tył (piasty) aby określić czy na pewno to od DKW NZ czy nie jest to od Iża.
Dopytaj się też o prądnice i czy jest coś w puszce prądów i stacyjce.
Oczywiście silnik to też jest zagadka, i tu także popytaj czy jest kompletny i czy było coś tam remontowane.
Cena jest rzekłbym atrakcyjna choć można po negocjować
Brakujące fanty w większości z łatwością zastąpisz dobrymi replikami, które są łatwo dostępne lub też polować na oryginały
Najtrudniej będzie Ci zdobyć właściwą kierownicę, ale wiem że taki jeden z forum ma taką kierownicę. Była w jego DKW niewygodna i zamienił ją. Możesz też tu szukać części
Offline
Witam, aby nie zakładać nowego tematu:
Właśnie pojawił się taki oto motocykl niejakiego pana Marka Lukomskiego, co sądzicie o tym motocyklu?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai … geNumber=1
Offline
Sporo tu Iża, nie raz widziałem ten motocykl na sprzedaż.
Offline
Łatwiej kupić aluminiową wersję gdyż części z Iża w mniejszym stopniu wkładają.
Offline
Sasza napisał:
Chyba zacząć trzeba porządnie zabrać się za fachową literaturę, niebezpieczeństwo na każdym kroku
W literaturze tego nie ma, jeszcze jej nikt nie napisał
Na forum masz 3 przykłady jak powinno wyglądać żeliwo.
Przyjrzałem się temu motocyklowi i nie jest najgorzej ale szału też nie ma za tą kasę.
Tylne trójkąty są od DKW NZ 350 rocznik 1941-43, skrobak błota to jakaś marna fantazja, błotnik tylny a na 100% krótsza część za zawiasem to Iż 49, pałąk błotnik to też replika i to słaba, górna osłona łańcucha to też lipna replika.
Z Iża 49 też jest tylne siedzenie pasażera i cylinder, dekawowski cylinder z zaślepkami ma inne kształt żeber, tu właściwy cylinder powinien być bez bocznych zaślepek.
Przydały by się też szczegółowy foty główki ramy, przedniego zawieszenie, lampy, osprzętu kierownicy.
Poproś sprzedającego o szczegółowe foty, z każdej strony i z bliska, on chyba że masz blisko to jedź sam i porób foty i wrzuć na forum.
Offline
Siedzenie przednie z Mińka, tylna guma standardowy ruski goffer
Offline
Ozzy napisał:
Siedzenie przednie z Mińka, tylna guma standardowy ruski goffer
Prawda, pisałem o przednim.
Offline
Omijałbym to szerokim łukiem .
Ilość "doróbek" i "prawie" oryginalnych części starczyłby na obdzielenie tymi fantami całego forum
Nie chce mi się tu wyłuszczac co,gdzie z czego ale "'jest fajnie" .
OZZY motocykl jest "swiezy" ,raczej go jeszcze nie widziałeś "w sprzedaży" trójkaty są "ciekawsze" niż piszesz .
Generalnie spostrzeżenia powyzej to dopiero czubek góry lodowej.
Offline