- Ogólnopolskie Forum Motocykli DKW Auto Union -
jest to zrobione oczywi¶cie z giêtkiej ta¶my 3M 4 mm (w oryg. mia³ szparunki o tej samej szer.) przyklejone 3 paski i ¶rodkowy wyrwany . malowane pêdzlem i farb± Sign Painters 1 Shot 109 L Metallic Gold + utwardzacz , od rêki bym nie umia³, ledwo by³em w stanie utrzymaæ pêdzel miêdzy dwoma ta¶mami ... Motocykl jest malowany bez klaru , jest to akryl , chcia³em malowaæ z klarem , nawet kupi³em klar Glasurit , ale stwierdzi³em ¿e najbli¿szy orygina³u jest akryl , przecie¿ ani auta ani motocykle nie by³y wtedy malowane klarem . Akryl nie jest polerowany, bo nie by³o takiej potrzeby , wyszed³ bardzo ³adnie , jest to moje pierwsze malowanie "na gotowo" razem z Triumphem remontowa³em te¿ rower Achilles z 1943 roku , do malowania przygotowywa³em siê ponad pó³ roku , kupi³em ksi±¿ki o lakiernictwie i obejrza³em wiele godzin filmów na YouTube o tej samej tematyce i kupi³em sporo sprzêtu do lakiernictwa . Co do malowania zbiornika domy¶lam siê ¿e dziwi osoby, które wiedz± jak wygl±da³y Triumphy B 200 , pod koniec ich produkcji by³y malowane na czarno lub wi¶niowo , a zbiorniki w zale¿no¶ci od koloru motocykla na czarno-srebrno lub wi¶niowo srebrno . Ten egzemplarz na 99 % mia³ bak w³asnie w takim malowaniu , blacharsko wszystkie czê¶ci by³y w ¶wietnym stanie , bez rdzy , jednak kto¶ kiedy¶ przy przerabianiu go na WSK-ê zeszlifowa³ farbê na wszystkich czê¶ciach do go³ej blachy , oczywi¶cie pomin±³ zakamarki i na tej podstawie ustali³em jak by³ malowany . Ca³y motocykl poka¿ê w najbli¿szym czasie , bo nie mam zdjêæ.
Offline
Jak sam malowa³e¶ tylko na podstawie zasiêgniêtej wiedzy teoretycznej to wielki szacunek .
Ja maluje takie szparunki w nastêpuj±cy sposób.
Wyklejam liniê tak± sam± ta¶m± jak Ty tylko jedn± ta¶m± i pierwsze poci±gniêcie pêdzlem robiê przy tej ta¶mie. Po wyschniêciu czyli po oko³o 10 min. odrywam ta¶mê i malujê jeszcze raz pêdzlem.
Zrobienie zalej NZ zajmuje jakie¶ 3h z czego wiêcej czasu zajmuje wyklejenie samej ta¶my.
Pêdzelek zrobi³em z psiego ogona ;-) i spisuje siê idealnie. Pies na tym nie ucierpia³;-)
Popracuj na sucho i szybko to ogarniesz. Ja naprawdê nie mam talentu Picassa a fajnie to wychodzi
Offline
Dziêki, mi³o ¿e siê Wam podoba Spróbujê tym sposobem pomalowaæ szparunki przy którym¶ z innych motocykli , spróbujê te¿ na wiosnê malowania baz± i klarem ¿eby wykorzystaæ ten klar Glasurit który kupi³em . spodoba³o mi siê lakierowanie i prócz motocykli dokupi³em sobie kilka zrujnowanych rowerów sprzed wojny bo przy nich efekt remontu cieszy najszybciej . Przy okazji mam pytanie , czy kto¶ z Was zna siê na przedwojennych rowerach? bo kupi³em rower z koñca lat 20-tych , niestety nie ma tabliczki i nie wiem jakiej jest marki .
Offline
Poproszê o fotki prac mojego przyjaciela , który robi szparunki rêcznie z pêdzla.
Te wasze paseczki wygl±daj± nienaturalnie, Szczególnie je¿eli schodz± siê pod k±tem prostym.
Offline
Poni¿ej Ariel Four
I jeszcze MZ
Takie przyk³ady. Równie¿ mój przyjaciel robi rêcznie napisy, znaczki , loga firm.
jakby kto¶ potrzebowa³ namiar , to mogê podaæ.
Offline
Sympatyk
kiedy¶ to by³o na Wiejskim sprzêcie kaskaderskim
Offline
Dla mnie namalowanie od rêki szparunku jest do¶æ trudne.
Miedzy innymi dlateo jako¶ nie ci±gnie mnie do cywilnych motocykli gdzie naklad
pracy lakierniczo galwanicznej jest ogromny.
Offline